Kommunikologcenter | Kurser
217
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-217,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.0.7,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive
Är du i behov av inspiration och kraft att ta nästa steg. Nyfiken på ny kunskap för att förbättra din kommunikation, uppnå dina mål, utveckla ditt ledarskap och levandeskap?

”Många bra verktyg som jag vet kommer göra mig till en bättre ledare. Kursledaren Suss var inspirerande och jag uppskattade spontaniteten i kursen.”

Hafez Tadayon

”Suverän kurs. Jag har lärt mig mycket om mig själv, hur jag tänker, hur mycket som jag tolkar av att se olika saker, hur jag kan utveckla mig själv och även andra. Jag har fått en fantastisk verktygslåda att använda när jag kommunicerar, både i min roll som HR manager, men även privat. Jag kan varmt rekommendera kursen”
Pia Kristoffersson

Le(vande)darskapets ABC-kurs

– för dig som är människa bland människor –

 

Kursen innehåller grundläggande kunskap som borde vara en självklarhet för alla människor att få ta del av. Kunskap som bidrar till att öka din förståelse för dig själv och andra. För medarbetare, ledare, dig som är människa bland människor.

 

A. Kunskap om vad som behövs för att leda dig själv och andra i önskad riktning – mot de mål du vill uppnå och de tillstånd du önskar vara i…. och till inspiration till att göra det som behövs.

B. Förståelse för vad kommunikation är och hur din kommunikation påverkar dig själv och andra.

C. Ökad medvetenhet om vad som påverkar dina beteenden och upplevelser.

Vi tar utgångspunkt i att alla människor är unika och vi har uppmärksamhet på just det, till skillnad från att utgå från en specifik metod eller modell.

 

Datum:

22-23 januari 2020

Utbildare: Suss Björklund

Pris: 3 750 kr

För mer info och anmälan: info@kommunikologcenter.se

”Fantastiskt inspirerande ledare som förmedlade värdefull kunskap på ett lättförståeligt sätt där A-HA upplevelserna duggade tätt. Efter kursen hade jag en tydligare bild av mig själv som startpunkt för all vidare kommunikation och förutsättningar för att kunna leda andra. Skulle verkligen vilja gå en uppföljning av kursen” – Lisa

 

”Äkta lärande med vettiga grunder som ger mening och god förståelse” – Jörgen Karlsson

 

”Du får mycket kunskap på kort tid. Fick massa tankar och reflektioner. Suss inspirerar med sin energi och kompetens. Kan verkligen rekommendera och är sugen att fördjupa mig mer.”                  Suzanne Wilnersson

 

Feedback som utvecklar och bekräftar

Konsten att ge, beställa och ta emot sorterad feedback

 

Att ”mata tillbaka” information till sig själv eller någon annan, att göra det sorterat och med ett tydligt syfte att det ska bidra till utveckling och bekräftelse är utgångspunkten i vår feedback-kurs.

 

Det finns många feedbackmetoder och modeller som innehåller tyck och tänk, uppfattningar om att man ska tåla höra sanningen, idéer om att det ska vara positivt och negativ feedback. Allt för många har dåliga upplevelser och erfarenheter av att ge och ta emot feedback, det vill vi ändra på.

 

På kursen tränar vi på att utgå ifrån syftet med det som utfördes och riktar sedan feedbacken till om det uppnåddes eller inte. Vad som bidrog eller förslag till justering. Vi tydliggör vad vi faktiskt har sett och hört av den som vi ska ge feedback till, istället för att ta utgångspunkt i tolkningar, i en specifik metod eller modell.

 

När feedback är en fungerande och uppskattad aktivitet så är vår erfarenhet att det sker positiv utveckling både i individen och i organisationen.

 

Datum: 18-19 mars 2020

Utbildare: Suss Björklund

Pris: 3 750 kr

För mer info och anmälan: info@kommunikologcenter.se

 

 

Intern feedbackutbildning

”Under hösten 2018 bokade vi in Suss Björklund för att genomföra en feedbackutbildning med oss på AFA Försäkrings Kommunikationsenhet. Upplägget som både var inspirerande och tryggt bidrog till att vi nu har kunskapen för att kunna träna vidare för att bli kompetenta i att ge och ta emot sorterad feedback som leder till utveckling”. Åsa Sjölander, AFA Försäkring

2 dagars-kursen

”Kursen gav perfekta och enkla riktlinjer för hur jag kan ge och ta emot feedback som en kraftfull gåva. Jag har också fått övat i hur jag gör det på det smartaste sättet och är med det mer än redo att förvalta mina nya kunskaper i vardagen. Suss är en fantastisk utbildare med en stark närvaro som skapar tillit hos mig, och samtidigt är hon modigt utmanande – i viljan att göra mig ännu bättre”Johan Westberg, Nordic Culture and People Manager på SATS