Kommunikologcenter | Kurser
217
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-217,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
Är du i behov av inspiration och kraft att ta nästa steg. Nyfiken på ny kunskap för att förbättra din kommunikation, uppnå dina mål, utveckla ditt ledarskap och levandeskap?

Le(vande)darskapets ABC-kurs

– för dig som är människa bland människor –

 

Kursen innehåller grundläggande kunskap som borde vara en självklarhet för alla människor att få ta del av. Kunskap som bidrar till att öka din förståelse för dig själv och andra. För medarbetare, ledare, dig som är människa bland människor.

 

A. Förståelse för vad kommunikation är och hur din kommunikation påverkar dig själv och andra.

B. Ökad medvetenhet om vad som påverkar dina beteenden och upplevelser.

C. Kunskap om vad som behövs för att leda dig själv och andra i önskad riktning – mot de mål du vill uppnå och de tillstånd du önskar vara i…. och till inspiration till att göra det.

 

Vi tar utgångspunkt i att alla människor är unika och vi har uppmärksamhet på just det, till skillnad från att utgå från en specifik metod eller modell.

 

Datum: 18-19 september

Utbildare: Suss Björklund 

Pris: 3 750 kr

För mer info och anmälan: info@kommunikologcenter.se

”Suverän kurs. Jag har lärt mig mycket om mig själv, hur jag tänker, hur mycket som jag tolkar av att se olika saker, hur jag kan utveckla mig själv och även andra. Jag har fått en fantastisk verktygslåda att använda när jag kommunicerar, både i min roll som HR manager, men även privat. Jag kan varmt rekommendera kursen”
Pia Kristoffersson

”Många bra verktyg som jag vet kommer göra mig till en bättre ledare. Kursledaren Suss var inspirerande och jag uppskattade spontaniteten i kursen.”

Hafez Tadayon

”Fantastiskt inspirerande ledare som förmedlade värdefull kunskap på ett lättförståeligt sätt där A-HA upplevelserna duggade tätt. Efter kursen hade jag en tydligare bild av mig själv som startpunkt för all vidare kommunikation och förutsättningar för att kunna leda andra. Skulle verkligen vilja gå en uppföljning av kursen” – Lisa

 

”Äkta lärande med vettiga grunder som ger mening och god förståelse” – Jörgen Karlsson

 

”Du får mycket kunskap på kort tid. Fick massa tankar och reflektioner. Suss inspirerar med sin energi och kompetens. Kan verkligen rekommendera och är sugen att fördjupa mig mer.”                  Suzanne Wilnersson

 

Effektiva möten  

Har du deltagit på möten som du upplever som bortkastad tid? Tid som skulle kunna användas till mer värdefulla aktiviteter. Med vår stora erfarenhet av att leda och delta på möten, så vet vi hur du kan skapa möten som är effektiva och som fyller sitt syfte. Och det är enklare än många tror.

Effektiva möten

Kursen ”Effektiva möten” ger dig verktyg till att planera, genomföra och följa upp effektiva möten.

Den innehåller varierade aktiviteter som föreläsning, reflektion, grupparbeten och praktisk träning.

Vi tar utgångspunkt i frågeställningar som syfte med möte, tydlig ramsättning, rätt person på plats, att hålla sig till mötesagenda, ansvarsfördelning och uppföljning.

 

För mer info och bokning: info@kommunikologcenter.se

Ge och ta emot feedback

Konsten att be om, ge och ta emot sorterad feedback

Att ”mata tillbaka” nyttig och viktig information till sig själv eller någon annan, att göra det sorterat och med ett tydligt syfte och att det ska bidra till utveckling är utgångspunkten i vår feedback-kurs.

Allt för många har dåliga upplevelser och erfarenheter av att ge och ta emot feedback, det vill vi ändra på.

Vår uppfattning är att feedback ska kunna bidra till nyttig och värdefull utveckling och förbättring – annars är det inte värt att ge eller ta emot feedback.

I vår kurs så utgår vi ifrån vad vi faktiskt har sett och hört av den som vi ska ge feedback till, dess syfte och ramsättning av den genomförda aktiviteten, istället för att ta utgångspunkt i tolkningar, i en specifik metod eller modell. När feedback är en fungerande och uppskattad aktivitet så är vår erfarenhet att det sker positiv utveckling både i individen och i organisationen.

 

För mer info och bokning: info@kommunikologcenter.se